Auctioning business - notification of holding an auction am Standort Ordnungsamt Neukölln - Zentrale Anlauf - und Beratungsstelle

Aktuelle Hinweise zu diesem Standort

Wichtig: Die Beantragung einer Gewerbezentralregister-Auskunft gilt ausschließlich für juristische Personen. Privatpersonen wenden sich bitte an das Bürgeramt.

 Larger map

Contact

  • This facility is fully accessible to wheelchairs.
  • Handicapped parking space available.
  • An elevator fully accessible to wheelchairs is available.
  • A WC fully accessible to wheelchairs is available.
Explanation of symbols

Zugang für Rollstuhlfahrer am Haupteingang

Opening hours

  • Monday

      09.00-13.00 Uhr und nach Terminvereinbarung
  • Tuesday

      09.00-13.00 Uhr und nach Terminvereinbarung
  • Wednesday

      nach Terminvereinbarung
  • Thursday

      15.00-18.00 Uhr und nach Terminvereinbarung
  • Friday

      nach Terminvereinbarung

Information for customers with an appointment

Wichtig: Die Beantragung einer Gewerbezentralregister-Auskunft gilt ausschließlich für juristische Personen. Privatpersonen wenden sich bitte an das Bürgeramt.

Nahverkehr

Bus
  • M171
S-Bahn
  • Neukölln: S41, S42
U-Bahn
  • Grenzallee: U7

Payment options

Am Standort kann nur mit girocard (mit PIN) (ehemals EC Karte) bezahlt werden. (keine Barzahlung)

Am Standort kann nur mit girocard (mit PIN) (ehemals EC Karte) bezahlt werden. (keine Barzahlung)

Dienstleistungsbeschreibung

Auctioning business - notification of holding an auction

The auctioneer must submit notification for each auction at least two weeks prior to the intended auction date. Notification must be submitted to the competent Public Order Office for the district in which the auction will be held and to the Chamber of Commerce and Industry Berlin. The notification must be submitted in writing or electronically and must include information regarding the place, time and type of goods auctioned.

In exceptional cases, in particular if the goods to be auctioned are perishable, the authority may shorten the two week notification period upon request.

No notification is necessary for auctioning agricultural inventory, agricultural and forestry products or livestock.

Only second-hand goods must be auctioned. Exceptions apply for new goods or consumable items, for inherited goods, insolvency assets and goods that are auctioned in the course of a business termination or goods sold at public auctions, due to legal provisions.

Online Verfahren

Sie können diese Dienstleistung auch online in Anspruch nehmen

Online processing

Prerequisites

  • Valid permission for auctioning business activities

Documents required

Fees

a) free of charge - notification of auction sales
b) EUR 14.32 - for urgent auctions, for which the notification period of two weeks is shortened

Hinweise zur Zuständigkeit

The notification must be submitted to the competent Public Order Office for the place in which the auction is held as well as to the Chamber of Commerce and Industry Berlin.

Chat

Stellen Sie unserem Chatbot Bobbi im Service-Portal Ihre Fragen.