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Auctioning business - notification of holding an auction at the location Ordnungsamt

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Current information on this location

Um die weitere Ausbreitung des COVID-19-Virus so weit wie möglich zu verzögern, findet im Gewerbeamt keine Sprechstunde statt!

Sie können online Ihr Gewerbe anmelden, ummelden oder abmelden.

Ansonsten sind wir auch postalisch oder telefonisch während der Sprechzeiten zu erreichen.
Wir bitten um Ihr Verständnis
BA Tempelhof-Schöneberg

  • Ordnungsamt – FB Gewerbe-
10820 Berlin

Um die weitere Ausbreitung des COVID-19-Virus so weit wie möglich zu verzögern, findet in der Zentralen Anlauf- und Beratungsstelle keine Sprechstunde statt!

Wir sind postalisch, per E-Mail oder telefonisch während der Sprechzeiten zu erreichen.
Wir bitten um Ihr Verständnis.

Opening hours

No information available.

Changes in opening hours

Öffnungszeiten der zentralen Anlauf- und Beratungsstelle:

Montag und Dienstag 10:00 Uhr bis 12:00 Uhr
Donnerstag 15:00 Uhr bis 17:30 Uhr

Öffnungszeiten des Fachbereichs Veterinär- und Lebensmittelaufsicht:

Amtstierärztliche Sprechzeiten nach telefonischer oder mailanfrage zu einer Terminvergabe

Öffnungszeiten des Gewerbebereichs:

Montag und Dienstag 09:00 Uhr bis 12:00 Uhr
Donnerstag 14:00 Uhr bis 18:00 Uhr

Letzte Wartenummernvergabe 15 Minuten vor Ende der Sprechzeit.

Payment options

Girocard
Payment only by debit card (Girocard) (with PIN) at this location.

Auctioning business - notification of holding an auction

The auctioneer must submit notification for each auction at least two weeks prior to the intended auction date. Notification must be submitted to the competent Public Order Office for the district in which the auction will be held and to the Chamber of Commerce and Industry Berlin. The notification must be submitted in writing or electronically and must include information regarding the place, time and type of goods auctioned.

In exceptional cases, in particular if the goods to be auctioned are perishable, the authority may shorten the two week notification period upon request.

No notification is necessary for auctioning agricultural inventory, agricultural and forestry products or livestock.

Only second-hand goods must be auctioned. Exceptions apply for new goods or consumable items, for inherited goods, insolvency assets and goods that are auctioned in the course of a business termination or goods sold at public auctions, due to legal provisions.

Online processing

Service provided online

Prerequisites

  • Valid permission for auctioning business activities

Documents required

Fees

a) free of charge - notification of auction sales
b) EUR 14.32 - for urgent auctions, for which the notification period of two weeks is shortened

Responsible authority

The notification must be submitted to the competent Public Order Office for the place in which the auction is held as well as to the Chamber of Commerce and Industry Berlin.