Aktuelle Sprache: en
Transfer of a Residence document-GB (for British nationals and their family members) to a new passport am Standort Bürgeramt Heiligensee
Larger map
Contact
- Bezirksamt Reinickendorf
- Bürgeramt Heiligensee
- Ruppiner Chaussee 268 , 13503 Berlin
- Tel.: (030) 115
- Weitere Informationen zum Service hotline 115
- Fax: (030) 4664-108807
- E-mail: buergeraemter@reinickendorf.berlin.de
- Home page
Opening hours
-
-
08:00-15:00 Uhr (nur mit Termin)
-
Tuesday
-
10:00-18:00 Uhr (nur mit Termin)
-
Wednesday
-
08:00-15:00 Uhr (nur mit Termin)
-
Thursday
-
10:00-18:00 Uhr (nur mit Termin)
-
Friday
-
08:00-13:00 Uhr (nur mit Termin)
Information for customers with an appointment
Allgemeine Hinweise:
Bitte pro Person einen Termin beantragen.
Wir bitten die Terminkunden darum, das Bürgeramt erst ca. 10 Minuten vor dem Termin aufzusuchen.
Wenn Sie nicht nur für sich allein ein Anliegen im Bürgeramt haben, buchen Sie unbedingt pro Person einen Termin, damit nachfolgende Termine von uns zeitlich eingehalten werden können.
Fertiggestellte und abholbereite Dokumente können mit dem, bei der Beantragung vereinbarten Termin, zu den Öffnungszeiten abgeholt werden.
Bitte geben Sie bei Ihrer Buchung im Feld Anmerkung oder bei der Terminbuchung über das Servicetelefon 115 auch an, ob Sie aufgrund einer körperlichen Behinderung durch die Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter persönlich aufgerufen werden müssen.
__________________________________________________________________________________________
Dienstleistungen für die kein Termin erforderlich ist.
Für die aufgeführten Dienstleistungen ist kein Termin erforderlich. Im Bürgeramt erfolgt eine schnelle Bedienung ohne längere Wartezeit.
- Abgabe von Fundsachen
- Verlust des Personalausweises/Reisepasses melden (Verlustanzeige)
- Antragsannahme für Leistungen der Bezirksverwaltung
- Befreiung von der Ausweispflicht
- Online-Ausweisfunktion (eID) nachträglich aktivieren
- Online-Ausweisfunktion (eID) - PIN ändern / neu setzen
Bitte pro Person einen Termin beantragen.
Wir bitten die Terminkunden darum, das Bürgeramt erst ca. 10 Minuten vor dem Termin aufzusuchen.
Wenn Sie nicht nur für sich allein ein Anliegen im Bürgeramt haben, buchen Sie unbedingt pro Person einen Termin, damit nachfolgende Termine von uns zeitlich eingehalten werden können.
Fertiggestellte und abholbereite Dokumente können mit dem, bei der Beantragung vereinbarten Termin, zu den Öffnungszeiten abgeholt werden.
Bitte geben Sie bei Ihrer Buchung im Feld Anmerkung oder bei der Terminbuchung über das Servicetelefon 115 auch an, ob Sie aufgrund einer körperlichen Behinderung durch die Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter persönlich aufgerufen werden müssen.
__________________________________________________________________________________________
Dienstleistungen für die kein Termin erforderlich ist.
Für die aufgeführten Dienstleistungen ist kein Termin erforderlich. Im Bürgeramt erfolgt eine schnelle Bedienung ohne längere Wartezeit.
- Abgabe von Fundsachen
- Verlust des Personalausweises/Reisepasses melden (Verlustanzeige)
- Antragsannahme für Leistungen der Bezirksverwaltung
- Befreiung von der Ausweispflicht
- Online-Ausweisfunktion (eID) nachträglich aktivieren
- Online-Ausweisfunktion (eID) - PIN ändern / neu setzen
Verkehrsanbindungen
-
S-Bahn
-
S Schulzendorf
- S25
-
S Heiligensee
- S25
-
S Schulzendorf
-
Bus
-
Schulzendorfer Str./Ruppiner Chaussee
- 124
- N24
-
S Schulzendorf
- 124
- N24
-
Kiefheider Weg
- 124
- N24
-
Schulzendorfer Str./Ruppiner Chaussee
Information on the address of this location
Auf dem Polizei-/Feuerwehrgelände, Eingang Links.Additional information
Am Standort kann mit den Kreditkarten (credit/debit) VISA, VPay, Mastercard und Maestro bezahlt werden. Barzahlung ist in Notfällen auch möglich.- Der Warteraum befindet sich gegenüber Raum 26
- Es ist ein Lichtbilderfassungsautomat vorhanden
- Termine können über das Bürgertelefon 115 oder online gebucht werden.
- Folgende Dienstleistungen sind ohne persönliche Vorsprache auf dem Postweg zu erledigen:
Beantragung von Meldebescheinigungen
Beantragung von Melderegisterauskünften
Sperren von Melderegisterauskünften
Beantragung von Führungszeugnissen und Gewerbezentralregisterauskünften
Widerspruchsrechte gegen Datenübermittlungen und Melderegisterauskünften
Annahme von Anträgen auf Erteilung eines Wohnberechtigungsscheines
Annahme von Wohngeldanträgen.
- Hinweis: In den Bürgeramtsfilialen werden keine Anträge für den Fachbereich Wohnen (Wohngeld, Wohnungsberechtigungsschein) mehr angenommen. Diese sind bitte per Post an das Wohnungsamt zu senden:
Neheimer Str. 63
13507 Berlin
Payment options
- Girocard (mit PIN)
Dienstleistungsbeschreibung
Transfer of a Residence document-GB (for British nationals and their family members) to a new passport
Do you have a Residence document-GB and have you received a new passport?
Then (only) the plastic card of your Residence document-GB is no longer valid, since this plastic card refers to your old passport. However, your residence title Residence document-GB is still valid.
Please read the following notes before booking an appointment.
Is your temporary Residence document-GB only valid for a maximum of a further 6 months?
If so, please do not attend the Berlin Immigration Office before it is neccessary to extend your Residence document-GB. This will save you time and money.
Are you wanting to travel abroad?
If no appointments are available at short notice, you can still travel abroad.
Re-entry to Germany is easy, if your Residence document-GB residence permit is still valid and you still have the old passport.
Take your old and new passports and your Residence document-GB with you on your trip.
However, we recommend that you enquire about the entry and exit conditions of the country you are visiting before you travel abroad (for example at the embassy of the country you are visiting).
Then (only) the plastic card of your Residence document-GB is no longer valid, since this plastic card refers to your old passport. However, your residence title Residence document-GB is still valid.
Please read the following notes before booking an appointment.
Is your temporary Residence document-GB only valid for a maximum of a further 6 months?
If so, please do not attend the Berlin Immigration Office before it is neccessary to extend your Residence document-GB. This will save you time and money.
Are you wanting to travel abroad?
If no appointments are available at short notice, you can still travel abroad.
Re-entry to Germany is easy, if your Residence document-GB residence permit is still valid and you still have the old passport.
Take your old and new passports and your Residence document-GB with you on your trip.
However, we recommend that you enquire about the entry and exit conditions of the country you are visiting before you travel abroad (for example at the embassy of the country you are visiting).
Make an appointment
Sie können diese Dienstleistung auch berlinweit in Anspruch nehmen
Prerequisites
- Main residence in Berlin
-
Personal appearance by appointment is required
Transfers are made at the Citizens' Registration Offices or at the Berlin Immigration Office
generally only with an appointment. -
Transfer in a Bürgeramt
You can generally have the transfer carried out at any Berlin Citizens Registration Office (Bürgeramt), as long as the following requirements are met:
- You have your old, full passport;
- The Residence document-GB was issued in Berlin;
- There is no more than 12 months between the expiry date of the old passport and the date of issue of the new passport;
- You have not resided outside the federal territory for a continuous period longer than 12 months.
-
Transfer in the Berlin Immigration Office
If one of the above mentioned requirements for making the transfer at the Citizens Registration Office (Bürgeramt) is not met (e.g. old passport is no longer present, the Residence document-GB was not issued in Berlin) the Berlin Immigration Office is responsible for the transfer.
Documents required
- Your new passport
-
Your old passport
If your passport has been stolen and you have reported the theft to the police, please bring the report with you. -
Your Residence document-GB, if necessary together with the supplementary sheet (Zusatzblatt)
Have you been issued with an supplementary sheet (folded paper document) in addition to the electronic residence permit (plastic card)? If so, please bring this supplementary sheet with you. -
1 current biometric photo
35mm x 45mm, frontal shot with neutral facial expression and closed mouth, looking straight into the camera, light background
Fees
- From the age of 24 years: 37.00 euros
- Until the age of 24 years: 22.80 euros
Legal basis
Average time to process request
About 5-6 weeks
Hinweise zur Zuständigkeit
You can generally have the transfer carried out at any Berlin Citizens Registration Office (Bürgeramt), as long as the following requirements are met:
- You have your old, full passport.
- The Residence document-GB was issued in Berlin.
- There is no more than 12 months between the expiry date of the old passport and the date of issue of the new passport.
- You have not resided outside the federal territory for a continuous period longer than 12 months.