Company Register Extract - written information am Standort Ordnungsamt Friedrichshain-Kreuzberg Gewerbe

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Changes in opening hours

Das Ordnungsamt weist ausdrücklich darauf hin, dass darüber hinaus telefonische Terminvereinbarungen auch zu anderen Zeiten getroffen werden können.

Verkehrsanbindungen

Tram
  • Bersarinplatz
U-Bahn
  • U 5: Frankfurter Tor

Payment options

  • Girocard (mit PIN)

Dienstleistungsbeschreibung

Company Register Extract - written information

Das Gewerberegister wird durch die Berliner Ordnungsämter geführt und enthält alle gemäß Gewerbeordnung (GewO) angezeigten Unternehmen und Betriebe, die in den jeweiligen Berliner Bezirken ihren Sitz haben.
Öffentliche Stellen und Privatpersonen können auf Antrag einen Auszug aus dem Gewerberegister erhalten. Eine Einwilligung des Betroffenen für die Weitergabe seiner Daten ist nicht erforderlich.

Der Name des Betriebs oder Inhabers, die betriebliche Anschrift und die angezeigte Tätigkeit sind allgemein zugänglich. In Berlin sind diese Grunddaten elektronisch in der eAuskunft öffentlich im Internet einsehbar (siehe "Weiterführende Informationen").

Für eine darüber hinausgehende erweiterte Gewerberegisterauskunft (wie z.B. Anschrift der Wohnung, Geburtsname, Geburtsdatum, …) müssen Sie ein rechtliches Interesse nachweisen (zum Beispiel zur Geltendmachung von Rechtsansprüchen; Kreditvergaben an den Gewerbetreibenden, usw.).

Ein Rechtsanspruch Dritter auf Mitteilung der Daten besteht nicht. Das Gewerberegister ist kein öffentliches Register (wie zum Beispiel das Handels-, Genossenschafts- oder Vereinsregister). Die Erteilung der Auskünfte steht im Ermessen des zuständigen Ordnungsamtes.
Die Auskünfte aus dem Gewerberegister entsprechen dem, was den Ordnungsämtern bis zum Zeitpunkt der Auskunftserteilung angezeigt wurde. Für die Richtigkeit und Vollständigkeit der Angaben übernehmen die Ordnungsämter keine Gewähr.

Prerequisites

  • Evidence of legitimate interest
    For extended information beyond the basic data (company name, registered office address, commercial activities)

Documents required

  • Antrag auf schriftliche Gewerberegisterauskunft
    Informally in text form containing the following details:
    • Name of the company or tradesperson
    • Most recent address you are aware of
    • Personal information about yourself
    • For extended sets of information: Evidence of a legitimate interest provided in the form of a description of the situation, and by including any existing documents (e.g. debt instruments, contract copies, invoices, etc.)
    • Please use the provided application template.
    • Applications submitted orally will not be accepted.

Fees

  • EUR 10.00 for each information - for the first to tenth person
  • EUR 5.00 - for each additional person

Fees also apply, if the requested company / business operator could not be found (negative result).

Average time to process request

Approx. 1 week

Hinweise zur Zuständigkeit

The Company Register is kept by the Public Order Offices. It includes all companies and businesses whose premises are located in the respective district of Berlin. If you would like to obtain additional information about private individuals (e.g. current registered home address), you will have to apply for an extract from the Civil Register.

The data provided is updated on a daily basis. However, Berlin’s Public Order Offices can only provide commercial data that is reported by the companies. If individual businesses do not provide commercial notification, their details are obviously not included in the eInformation database. No information can be provided about businesses that have been de-registered for more than a year.

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